Mówienie do grupy wymaga nieco innych umiejętności niż rozmowa z jedną czy też kilkoma osobami. Ten rodzaj kontaktu z ludźmi częściej przybiera formę monologu (prezentacji jakiejś idei czy pomysłu) niż dialogu. Jednocześnie trzeba stale pozostawać w dobrym kontakcie ze sobą samym oraz grupą. Oznacza to przede wszystkim umiejętność utrzymania dobrego stanu wewnętrznego oraz otwartości na reakcje uczestników spotkania na zachowania i słowa prezentera.
Dobry kontakt z grupą jest możliwy tylko i wyłącznie wtedy, gdy sam prezenter czuje się dobrze w danej sytuacji. Ponadto sposób podawania informacji, prowadzenia dyskusji oraz prezentowania idei musi być na tyle różnorodny i bogaty, aby miał szansę trafić do każdego słuchacza.
Profesjonalna prezentacja to celowy i uporządkowany sposób poruszania się, gestykulowania i mówienia prezentera do grupy. Jest to także, jeśli nie przede wszystkim, proces, przez który przeprowadza on swoich słuchaczy. Umiejętność przygotowania i poprowadzenia ludzi w wyznaczonym celu, zgodnie z określoną procedurą jest najważniejszym wyznacznikiem efektywnej prezentacji. Procedury te muszą uwzględniać sposoby, w jakie ludzie przyswajają informacje, uczą się i budują poczucie zrozumienia i akceptacji prezentowanych treści.
Cele:
To szkolenie uczy jak samodzielnie przygotowywać efektywne prezentacje, uwzględniające najważniejsze aspekty ludzkiego umysłu.
To spotkanie ma na celu zbudowanie pewności siebie w kontakcie z grupą, umiejętności pokierowania uwagą słuchaczy i przekazania im w sposób klarowny koniecznych informacji, aby wzbudzić w nich pożądaną reakcję.
Program:
1. Sposoby komunikowania się:
• Wygląd
• Kontakt wzrokowy
• Postawa
• Gestykulacja
• Przestrzeń
• Głos
• Słowa
2. Zasady dobrej prezentacji:
• Cel i kryteria.
• To widać, słychać i czuć.
• Nie za mało, nie za dużo.
• Zaprezentuj problem i ulecz go.
• Ciekawość, zdziwienie, pewność.
3. Techniki dobrej prezentacji - Podstawowa struktura prezentacji:
• Budowanie autorytetu
• Kotwiczenie.
• Pozytywne sformułowania.
• Sposoby wprowadzania tematu.
• Motywowanie słuchaczy – Metafory – Metaprogramy - Pytania, sugestie, rozkazy.
• Sposób wprowadzania zasadniczej treści prezentacji – Modele – Strategie - Przykłady.
• Prowadzenie dyskusji – przeformułowania.
• Projektowanie przyszłości.
Metody szkoleniowe:
Warsztat, Trening umiejętności, Tworzenie własnych prezentacji przez uczestników, Filmowanie i odtwarzanie, otrzymywanie feedbacku z trzech pozycji percepcyjnych.
Informacje o trenerze:
Wojciech Zatorski (1966)
Z zawodu psycholog. Z zamiłowania nauczyciel, trener, coach a także poeta (czasami, bo poetą się bywa), współautor muzyki i tekstów do wykonywanych wraz z przyjaciółmi piosenek. 21 lat praktyki w prowadzeniu szkoleń pozwoliło na to by za swój sukces mógł uznać, że w wielu przypadkach firm, zarządów i poszczególnych osób udało mu się zainspirować i dodać odwagi do przeprowadzenia zmian koniecznych dla dalszego rozwoju i realizacji celów. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (Studia Podyplomowe, MBA). Wiedzę i umiejętności zdobywał poprzez prowadzenie własnej firmy handlowej i szkoleniowo-konsultingowej oraz szkoląc się nieustannie na seminariach prowadzonych przez światową czołówkę teoretyków i praktyków sztuki negocjacji i zarządzania jak również w trakcie prowadzenia własnych szkoleń i konsultacji. Jest współautorem metodyki obejmującej cały, złożony proces sprzedażowy – Method of Strategic Sales™ (MSS™).
Jest też trenerem sztuki NLP.
Informacje organizacyjne
CZAS: 16 listopada (sobota), godziny: 9:00 - 17:00
MIEJSCE: informacje o miejscu warsztatu prześlemy razem z potwierdzeniem zapisu.
KOSZTY: warsztat bezpłatny, brak cateringu.
ZAPISY: warsztat jest częścią "Pakietu dla studentów", w związku z tym należy:
- wypełnić formularz - raz na cały okres trwania projektu (patrz pakiet dla studentów), odesłać go nam na adres: formularze@bk.pw.edu.pl, następnie odwiedzić Biuro Karier w celu potwierdzenia swojej tożsamości (nie zapomnij o dowodzie osobistym i legitymacji studenckiej)
- zgłoszenie (imię, nazwisko, numer indeksu oraz numer telefonu kontaktowego) należy przesłać na adres: warsztaty@bk.pw.edu.pl
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego