• 28.10.2022
  • Konkursy

Hackathonu “PRINT HACK”!

Hackathonu “PRINT HACK”!

Hackathon to inaczej maraton programowania, czyli skierowane do osób z branży informatycznej wydarzenie, podczas którego uczestnicy pracują nad rozwiązaniem postawionego przed nimi zadania.

Wyzwaniem, które czeka na zawodników miejskiego hackfestu pn. “PRINT HACK- platforma integratora druku 3D” jest opracowanie interaktywnego narzędzia, które w jednym miejscu skupiać będzie użytkowników drukarek 3D z terenu Gminy Miasta Rzeszów oraz związane z drukowaniem przestrzennym zagadnienia.

Koncepcja Integratora Druku 3D zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych czy wytwarzania modeli w warunkach domowych. Użytkownicy będą mogli zapoznać się również z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz wiedzą z obszaru technologii przyrostowych - informuje Tomasz Skoczylas, dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab.

Zgłoszenia chętnych do udziału w wydarzeniu osób lub drużyn (maksymalnie 5-osobowych) przyjmowane są do soboty, 29 października. Do 7 listopada zaś uczestnicy hackathonu przesyłać mogą projekty konkursowe, które Jury oceniać będzie pod kątem potencjału rozwojowego, użyteczności, poprawności podejścia do tematu oraz formuły i sposobu prezentacji.

Spotkanie z Zespołami w Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab zaplanowane jest 10 listopada.

Od 11 listopada zaś do końca miesiąca trwać będzie II etap hackathonu, czyli prace nad wdrożeniem wybranego do przetestowania rozwiązania.

Przypomnijmy- na zwycięski team czeka nagroda pieniężna w wysokości 50 000,00 zł brutto oraz testowe wdrożenie wygranej koncepcji w przestrzeni miasta.

Najlepszy projekt integratora zaprezentowany zostanie 8 grudnia podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIXu.

Link do rejestracji https://forms.office.com/r/yrwArusfgv

 

Harmonogram hackathonu:

Data

Zakres

Do 29.10.2022 r.

Zgłoszenia Zespołów (skład Zespołu 1-5 osób)

I etap poszukiwanie- prototypowanie pomysłów

Od 29.10 do 7.11.2022 r.

Prace Zespołów nad koncepcja platformy
(Zespoły pracują zdalnie na koncepcją przy wsparciu Ekspertów
i Jury w formie hybrydowej)

7.11.2022 r.

Zgłoszenie prezentacji do oceny Jury (prezentację projektu opracowanej koncepcji należy przesłać na adres mailowy: urbanlab@erzeszow.pl nie przekraczając dnia tj. 7.11.2022 r.)

10.11. 2022 r.

Ocena projektów przez Jury- spotkanie z Zespołami
od godz. 11:00 (Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab, ul. 3 Maja 13, I piętro)

II etap- inkubacji pomysłu

Od 11.11 do 30.11

Praca nad wdrożeniem pomysłu w przestrzeń Miasta

III etap- ewaluacja

8 grudnia

Prezentacja projektu

 

Przeczytaj więcej