W Orange Polska 40% pracowników to kobiety – to niemal dwa razy więcej, niż szacowana średnia na rynku. Firma rozpoczyna nową kampanię edukacyjno-informacyjną – „WłączOne”, by zachęcić kobiety do rozwijania kariery w branży technologicznej.
Orange od lat mocno stawia na aktywne budowanie zespołów opartych o różnorodność kompetencji i doświadczenia. Firma widzi realne korzyści biznesowe w zróżnicowanym środowisku pracy. Stąd pomysł na kampanię „WłączOne”, której celem jest przybliżenie spojrzenia kobiet na szeroko pojętą branżę tech. W ramach akcji swoim doświadczeniem podzielą się kobiety, które pracują w Orange i osiągają sukcesy w obszarach technologicznych, m.in. w serii podcastów, gdzie opowiedzą, jak planować rozwój swojej kariery w technologiach.
Kampanię rozpoczyna film z realizacji ambientu, który miał miejsce 21 października 2020 w Elektrowni Powiśle. Niecodzienna i interaktywna instalacja wykorzystująca iluzję przezroczystości pozwalała na wideopołączenie na żywo gości Elektrowni ze specjalistkami z Orange Polska. Wszystko za pomocą wielkich ekranów, najnowszych technologii i w zaskakującej oprawie.
– Kampania pokazuje kobiety, które pracują w obszarach technologicznych, poprzez ich zadania i projekty, po to aby zainspirować osoby spoza organizacji do „włączenia się” w ten świat. Dla wielu kobiet obszary technologiczne nadal wydają się niedostępne. Mają wątpliwości czy sobie poradzą, jak odnajdą się w tych nadal męskich obszarach.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=7AZgUpamE_k&feature=emb_logo
W naszym ambiencie pokazujemy jednak, że wystarczy jeden krok, by dostrzec, usłyszeć i poznać kobiety, które już w tych dziedzinach się realizują – mówi Bożena Leśniewska Wiceprezeska Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska– Ambient był niemałym wyzwaniem logistycznym i technologicznym. Efekt szyby był w rzeczywistości skomplikowaną konstrukcją, wykorzystującą kilka różnych aspektów technologicznych. Gości stających na podeście i angażujących się w rozmowę nagrywaliśmy. Co ważne, rozmawialiśmy nie tylko z kobietami. Ważna była dla nas szeroka perspektywa, w całej akcji nie chodzi przecież o umniejszanie roli mężczyzn w branży, ale o pokazanie, że kobiety i mężczyźni razem tworzą świat technologii i przełamywanie stereotypów na ten temat – dodaje Bożena Leśniewska
Zdaniem Jacka Kowalskiego, Członka Zarządu ds. Human Capital w Orange Polska, to właśnie pojęcie różnorodności w technologiach jest kluczowe w idei akcji „WłączOne”.
– Głos w kampanii zabierają głównie nasze koleżanki. W Orange są włączone w akcję i włączone do dyskusji, więc to one spotykają się twarzą w twarz z odbiorcą i opowiadają swoje historie karier i własną perspektywę. Chcieliśmy też w ten bezpośredni sposób pokazać, że wejście do świata technologii może być prostsze niż się wydaje. Mamy nadzieję, że zainspiruje to inne kobiety zainteresowane tą branżą, które czasami blokuje strach przed zmianą czy niewiedza, jak zacząć. Wiemy, że istnieją pewne bariery wejścia na rynek technologiczny, począwszy od nadal obecnych stereotypów, aż po lęk o niewystarczające kompetencje. Branża tech jest niezwykle szeroka i dlatego zaprasza tak samo mężczyzn jak i kobiety. Dlatego zachęcamy – nie czekaj, włącz się do zmiany świata technologii – podsumowuje Jacek Kowalski.
Więcej informacji na temat naszych ambasadorek, manifestu oraz całej kampanii znajdziesz na hitechwoman.pl
Przy kampanii współpracowała agencja Job’n’Joy.