Czy uczelnia i akademik to dobry biznes? Na co i jak wydają studenci? Czy dyplom zapewnia wyższą pensję i jak założyć start-up – to wszystko można znaleźć w podcastach przygotowanych przez Puls Biznesu.
W Polsce jest ponad 1 mln studentów, a jeśli przyjąć, że każdy miesięcznie wydaje choćby 1 tys. zł, to tworzą rynek liczony w miliardach. Jakimi są klientami? A jakimi przyszłymi pracownikami?
O tym prowadzący rozmawia z Bartoszem Orłowskim, przewodniczącym samorządu studentów Politechniki Warszawskiej. Studenci przyciągają też dużych inwestorów.
Piotr Voelkel tłumaczy dlaczego zainwestował w SWPS i czy pierwsza niepubliczna uczelnia, która uzyskała status uniwersytetu i ma 150 mln zł rocznych przychodów, to dobry biznes.
Z kolei Marek Obuchowicz, partner z Griffin RE odpowiedzialny za sieć akademików Student Depot, tłumaczy meandry tego specyficznego produktu inwestycyjnego na rynku nieruchomości.
Maja Gojtowska, doświadczony ekspert HR, odpowiada na pytanie, czy studia dają wyższą pensję, a także jak zwiększyć szansę na znalezienie wymarzonej pracy.
Dariusz Żuk, twórca Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, opowiada jak jest z duchem przedsiębiorczości wśród młodych, skąd wziąć pieniądze na start-up i jakie są najczęstsze błędy zakładających je.
Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania dostępne są na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.