Różnego rodzaju problemy, konflikty, trudne żądania nam stawiane oraz zmiana są nieodłącznie wpisane w nasze życie – prywatne i biznesowe. Budzą często napięcie, opór i negatywne emocje. Jednocześnie mają w sobie duży potencjał i odpowiednio wykorzystane – stają się wartościowym doświadczeniem.
Umiejętne rozwiązywane konfliktów za pomocą negocjacji (kiedy jesteśmy jedną ze stron) oraz mediacji (kiedy jesteśmy tzw. Trzecią stroną), z uwzględnieniem mechanizmów psychologicznych to umiejętności, które pozwalają liderom w organizacjach sprawnie działać, także w trudnych sytuacjach.
Cele:
- Zwiększenie efektywności działania w trudnych sytuacjach.
- Rozwijanie umiejętności pomagających w kreatywnym rozwiązywaniu problemów i poszukiwaniu najlepszych rozwiązań.
- Rozumienie dynamiki sytuacji konfliktowej
- Rozumienie roli lidera w sytuacji konfliktowej, problemowej
- Poznanie głównych zasad negocjacji i mediacji
- Poznanie głównych kroków w procesie negocjowania i mediowania.
Podstawowe zagadnienia realizowane na szkoleniu:
- Ogólny model sytuacji konfliktowej.
Definicja i zasady konfliktu.
Przyczyny, rodzaje i źródła konfliktu.
Cechy oraz struktura sytuacji konfliktowej.
Rola lidera w sytuacji konfliktowej.
- Etapy oraz dynamika rozwoju sytuacji konfliktowej.
Reguły kryzysu grupowego.
Sposoby ujawniania rzeczywistych intencji skonfliktowanych stron; wspólne wypracowanie rozwiązań.
Konflikt jako sytuacja rozwojowa.
Kierowanie energią konfliktu do współpracy – działania interwencyjne.
- Rola negocjatora lub mediatora w sytuacji konfliktowej.
Zasady i reguły negocjacji – poszukiwanie wspólnego „Tak”.
Mechanizmy najczęściej pojawiających się konfliktów – jak zapobiegać w przyszłości sytuacjom kryzysowym.
Podstawowe modele użyte do prezentacji wyżej wymienionych zagadnień:
- Harvardzki Model Negocjacji tzw. „Win – Win”
- Poziomy Logiczne Dilts’a
- Pytania typu „Chunk Up” oraz „Chunk Down”
- Teoria Systemów
Metody szkoleniowe:
Warsztat, Trening umiejętności, Dyskusja, Mini wykład
Informacje o trenerze:
Wojciech Zatorski (1966)
Z zawodu psycholog. Z zamiłowania nauczyciel, trener, coach a także poeta (czasami, bo poetą się bywa), współautor muzyki i tekstów do wykonywanych wraz z przyjaciółmi piosenek. 21 lat praktyki w prowadzeniu szkoleń pozwoliło na to by za swój sukces mógł uznać, że w wielu przypadkach firm, zarządów i poszczególnych osób udało mu się zainspirować i dodać odwagi do przeprowadzenia zmian koniecznych dla dalszego rozwoju i realizacji celów. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (Studia Podyplomowe, MBA). Wiedzę i umiejętności zdobywał poprzez prowadzenie własnej firmy handlowej i szkoleniowo-konsultingowej oraz szkoląc się nieustannie na seminariach prowadzonych przez światową czołówkę teoretyków i praktyków sztuki negocjacji i zarządzania jak również w trakcie prowadzenia własnych szkoleń i konsultacji. Jest współautorem metodyki obejmującej cały, złożony proces sprzedażowy – Method of Strategic Sales™ (MSS™).
Jest też trenerem sztuki NLP.
Informacje organizacyjne
CZAS: 23 listopada (sobota), godziny: 9:00 - 17:00
MIEJSCE: informacje o miejscu warsztatu prześlemy razem z potwierdzeniem zapisu.
KOSZTY: warsztat bezpłatny, brak cateringu.
ZAPISY: warsztat jest częścią "Pakietu dla studentów", w związku z tym należy:
- wypełnić formularz - raz na cały okres trwania projektu (patrz pakiet dla studentów), odesłać go nam na adres: formularze@bk.pw.edu.pl, następnie odwiedzić Biuro Karier w celu potwierdzenia swojej tożsamości (nie zapomnij o dowodzie osobistym i legitymacji studenckiej)
- zgłoszenie (imię, nazwisko, numer indeksu oraz numer telefonu kontaktowego) należy przesłać na adres: warsztaty@bk.pw.edu.pl
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego