Przewodnik Kariera w Finansach i Bankowości
Nie samą technologią żyje człowiek. Poprzedni numer Przewodnika Kariera w Finansach i Bankowości poświęciliśmy sztucznej inteligencji i automatyzacji. Najnowsza edycja, która właśnie ma swoją premierę, skupia się za to na tej bardziej „ludzkiej” stronie finansów, czyli na człowieku, jego dobrostanie i roli w organizacjach.
Niezależnie od rozwoju technologii i narzędzi, człowiek pozostaje kluczowym elementem każdej organizacji. Zmiany w podejściu do czasu pracy i relacji między życiem zawodowym a prywatnym stają się coraz bardziej istotne i potrzebne. W naszych artykułach redakcyjnych przeczytacie o takich pojęciach jak upskilling czy reskilling, a także m.in.: czym jest quiet quitting. Przeprowadzone w 2023 roku badanie Future Forum wykazało, że wypalenie zawodowe to problem, który globalnie dotyczy 42% pracowników. Zaś z badania Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) wynika, że Polacy są w czołówce najbardziej zapracowanych krajów spośród 35 państw (średnio pracujemy rocznie 1928 godzin). Dlatego w tegorocznej edycji przewodnika Kariera w Finansach i Bankowości próbujemy znaleźć odpowiedzi na wiele ważnych pytań z zakresu wellbeingu, a między innymi: jak firmy mogą wspierać swoich pracowników, by sprostać rosnącym wymaganiom rynku? Zapytaliśmy wielu przedstawicieli czołowych firm z branży finansowej, które już teraz dbają o work-life balance, o ich sprawdzone rozwiązania.
Jak co roku Przewodnik został wypełniony po brzegi aktualnymi trendami i praktycznymi wskazówkami. Zarówno początkujący, jak i specjaliści znajdą w tym numerze coś dla siebie. Przeczytacie rozmowy z dwiema charyzmatycznymi specjalistkami (Aleksandrą Adamczewską z Barry Callebaut oraz Mają Zabawską z Deloitte), które w swoich organizacjach stoją na czele działów podatkowych. W najnowszej sekcji „Zespoły” poznacie możliwości rozwoju, jakie są dostępne w 8 zespołach z topowych firm. W dziale „Projekty” możecie zajrzeć za kulisy w inicjatywę Insourcingu procesów płacowych w NatWest. Poza tym czeka na Was tradycyjnie dawka merytorycznej wiedzy z obszarów takich jak: BPO/SSC, usługi finansowe (Audyt, AML czy Finance Managed Services), Bankowość, IT w finansach Usługi doradcze i Kwalifikacje (ACCA, CIMA). A wszystko to relacja z pierwszej ręki od specjalistów z branży.